2015. november 5., csütörtök

Az indulás napja: 2015. okt.31.

Hajnali fél négykor álltunk be sorba a Liszt Ferenc repülőtér A2-es termináljánál a Lufthansa müncheni járatához. A gép 6:35-kor indult, és olyan hosszú sor állt a bejelentkezésnél, hogy azt hittük, lemaradunk róla.
Szerencsére sikerült még időben feljutni a gépre. A csoportból négyen most utaztak először repülővel. Nagyon kellemes élmény volt, és gyönyörű látvány tárult elénk a levegőből.

Az Alpok felett
Az Alpok felett haladva az alacsonyabban fekvő felhőpamacsok megültek a hegyvonulatok között, kis tavacskák érzetét keltve.
München felett szépen sütött a nap, viszont a felhők miatt a városból eleinte semmit sem láttunk.

Münchenben szálltunk át.
Miután Helsinkiben földet értünk, a reptéri buszjárattal egyenesen a központi pályaudvarra siettünk, mert a 13:10-kor Seinäjoki felé tartó IC-t el kellett érnünk.  Sajnos öt percet késtünk , ezért a két órával későbbi járattal mentünk tovább ,amivel már nem értük el az Ähtaribe tartó vonatot, így meg kelllett kérnünk a házigazdákat, hogy jöjjenek elénk kisbuszokkal.

Amikor a vonatról leszálltunk Seinäjokiban, Hannu és Jorma már vártak minket. A három és fél órás vonatozás után még 100 km várt ránk Ähteribe. Mivel akkor már több, mint 12 órája úton voltunk, sokan elaludtunk, így menet közben nem készítettünk fotókat.  A szállásunk nagyon szép helyen egy erdőben van, ami az iskola területén található. Ezt azonban csak reggel néztük meg.