2015. november 13., péntek

November 11: Látogatás a Seitseminen nemzeti parkban

Ezt a szépséget, amit itt láttunk, nem lehet csak úgy leírni.  A Seitseminen nemzeti park mintegy 120 km távolságra van a jelenlegi szálláshelyünktől, ezért úgy tettünk ott egy rövid látogatást, hogy ebéd után azonnal indultunk oda, és ott is éjszakáztunk. Nem volt áram, és vezetékes víz a szálláshelyünkön, de a kút vize nagyon tiszta és jóízű volt. Amint megérkeztünk, kipakoltuk a magunkkal hozott vacsorát, a másnapi reggelit, ebédet és egy meglepetést, mert a Szofinak épp erre a napra esett a 16. születésnapja. Vendéglátó iskolánk háziasszony szakos tanulói nagyon finom oroszkrémtortát készítettek, de ez természetesen csak vacsora után derült ki.

A parkolóból egyenesen a kiállító központba mentünk, hogy felvegyük a faház kulcsait.
Hannu épp a kulcsokat kéri el, és közben szervezi a másnapi látoggatásunkat itt a kiállító központben.

Kb. 15 percünk volt első benyomásokat gyűjteni, utána indultunk is a szállásra.

A ház ablakai elég kicsik voltak , ezért jól jött odabent a fejlámpa.
Ebben a házban lakott az 1950-es évekig a fakitermelésért felelős művezető és a családja. A favágók szintén hasonló körülmények között lakhattak.

A fiúk szorgalmasan készítik elő a tüzifát. A házban két nagy kandalló ill. kályha van, valamint a konyhai tűzhelybe is be kell gyújtani, tehát sok fa kell. Szerencsére könnyű begyújtani, mert bőven akad nyírfakéreg.

A kandallóban már ég a tűz, de egy kis idő kell a meleghez, mert nagy a hálóterem.

A hálóterem egyben a közös helység is volt, egy hatalmas asztal és körbe-körbe rakott padok szolgáltak beszélgetésre, vacsorára, ünneplésre alkamas helynek.

Sok jó ember tényleg kis helyen is elfér, itt több mint 15 embernek volt alkamas fekvőhely.
A kilátás pedig egyenesen festői.
A lakóházzal szemben található a fafűtéses szauna .  Természetesen ezt is felfűtöttük, és itt lehetett vizet is melegíteni, fürdéshez.

A szaunával szemben tábortűz ég, ami jól látszik az ablakból visszatükröződve:)
Korán sötétedett, így az első napon már nem mentünk el felfedezni a környéket. Mivel tiszta volt az égbolt, a tábortűznél ülve sokáig beszélgettünk, a csillagos égben gyönyörködve.

Mit sem sejtettünk abból, hogy micsoda szépség vár ránk másnap:)